Out of the Blue, remek-djelo slovenske vinske scene
- Irena Lučić
- Apr 18
- 3 min read

U vinskom podrumu TILIA estate uz spektakularan nastup On Stage Arta zaživjelo je remek-djelo slovenske vinske scene: ograničeno izdanje od 1000 butelja vina Out of the blue. Riječ je o pinotu crnom, kreaciji vinara Matjaža Lemuta, stručnjaka za crni pinot i jednog od najznačajnijih enologa i konzultanata u ovom području. Etiketu je dizajnirao Žare Kerin, vodeći dizajner u regiji. Vinski stručnjaci Out of the Blue opisali su kao 'vino koje nije s ovoga svijeta'.

Ove godine TILIA estate, vinarija iz Vipavske doline, slavi 10. obljetnicu svog slogana Kuća pinota. Kako bi proslavili ovu prekretnicu, vinarija je jučer izdala posebnu bocu vina. Tisuću boca crnog pinota pod nazivom Out of the Blue obučeno je u jedinstveno odjelo koje potpisuju tri renomirana umjetnika, dok vino potpisuje vinar Matjaž Lemut.

Ovom bocom vinarija TILIA estate želi kvalitetu i umjetnost približiti što širem krugu ljudi. Dobro vino i
dobra umjetnost ne smiju biti (samo) stvar prestiža. To je ideja koju tvorci projekta Out of the Blue žele poslati u svijet. Pokretač vinarije TILIA estate, vinar Matjaž Lemut, dizajner Žare Kerin, akademski slikar Azad Karim i fotograf Jaka Babnik udružili su snage. Oni pokazuju da integracija različitih disciplina stvara viškove - u ovom slučaju vino - koje ga uzdiže iznad sadržaja u boci.

Kada je Matjaž Lemut odlučivao kakvo će vino biti u boci Out of the Blue, oslanjao se na dugogodišnju potragu za pravim licem crnog pinota. Organizirajući pet međunarodnih festivala i majstorskih tečajeva, TILIA estate bavi se pitanjem identiteta Pinot Noira izvan njegove domovine Burgundije. Lemut je Out of the blue pristupio sa svom pažnjom koju polaže u uzgoju grožđa, s pogledom prema prirodi i održivim postupcima u vinogradu. No, jasno mu je da ljubitelji crnog pinota prije svega vole osebujno lice ove sorte. Stoga je nužan precizan odabir mjesta, pravilna opterećenost trsa, vinogradarski postupci, a prije svega vrijeme berbe. Lemut kaže: "Vino je umjetnost i želim ljudima donijeti kvalitetu, stoga je cijena pristupačna." Umjetnost ima značajan utjecaj na transformaciju društva, stoga mora prodrijeti tamo gdje su ljudi. Ne želimo da umjetnost bude zatvorena u muzejima ili zatvorena u prestižnim proizvodima. Ona treba biti namijenjena svima, to je njena snaga, njen smisao.

Žare Kerin, kreativni direktor Futurea, surađivao je s nekima od najuglednijih domaćih i svjetskih
brendova, a za svoj je rad dobio više od 250 različitih nagrada. Autor je komentirao etiketu Out of the
Blue: "Svaki proizvod je dobar onoliko koliko je dobra njegova najslabija karika. Ako je to dizajn koji ne
komunicira izvrsnost proizvoda, to znači da je sav drugi trud oko proizvoda degradiran.

Glavni motiv etikete je djelo slikara Azada Karima, rođenog u Kurdistanu, u sjevernom dijelu Iraka, a
koji posljednjih četrdesetak godina živi u Ajdovščini. Na zahtjev Matjaža Lemuta napravio je veliku
umjetninu naziva Variations of Love, #352, diptih, ulje na platnu, 4m x 1,5m. Karim je ove godine nakon 16 godina obnovio sliku, a dobila je novo, osvijetljeno mjesto u podrumu. To je osnova za etiketu Out of the blue. "Kao i svi moji umjetnički projekti, ova je slika zbirka fragmenata. Etiketa Out of the blue prikazuje plodno tijelo, simbol nastanka života, rađanje novog", kaže Karim.

Fragment ove slike snimio je fotograf Jaka Babnik iz Ljubljane. Oštrim fotografskim okom uspio je i u
kadru zadržati bogatstvo slike. Babnik kaže da se reprodukcija umjetničkih djela mnogim fotografima
čini kao mukotrpan zadatak, ali on osjeća predanost tome. Etiketa Out of the Blue nije obična etiketa vina. Vinarija je odabrala tehniku sleeve, koja se čak koristi u Champagneu za posebne komemorativne serije. Izrađena je u Cetisu, Celje.

Poznata vinska stručnjakinja iz Kalifornije, dr. Elizabeth Smith opisala je vino riječima: "Out of the Blue
nije s ovoga svijeta. Ljubitelji pinota će pronaći ovo posebno izdanje kao 'pravi plavi' za sortu. Pleše s
delikatnim aromama sočne višnje, crvenog ribiza, maline i jagode u jednostavnoj eleganciji.
Prepoznatljiva mekoća, profinjena i luksuzna tekstura, povezana s aktivnim odležavanje na talogu
kvasca zaokružuje vino.”

Na predstavljanju vina Out of the Blue, koje je održano 17. travnja u podrumu imanja TILIA, pojavila se
i agencija On Stage Art predvođena koreografkinjom i plesačicom Karin Putrih. "Volimo raditi na
projektima koji su napravljeni srcem. Posebno cijenimo one koji žele ponuditi nešto više i nešto
drugačije. Out of the Blue je svakako sve to."
Out of the Blue je jedinstveni Pinot Noir koji nadopunjuje asortiman Kuće pinota. TILIA imanje ima
četiri crna pinota, ukupno oko 20.000 boca godišnje.
---
Tekst: Tonja Blatnik, PR Tilia Estate
Foto: Irena Lučić, diWine Croatia
Comments